Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

22 April 2010

~Coretan perjalanan akhir student degree BEE : Part 4~

Coretan yang tidak tercoret rasanya..
Bagaimana ya...

Di sini ternyata banyak perubahan yang berlaku pada diri aku..
Antara yang aku sedar atau tidak..
Dulu mungkinlah aku seorang yang sangat menitik beratkan apa yang orang lain akan cakap terhadap apa yang aku lakukan.
Namun setelah pelbagai kenyataan yang pahit ada juga yang manis aku lalui..
Ternyata kini aku tidak lagi terlalu memperdulikan apa yang orang lain akan cakap..

Tak tahulah bagaimana perubahan ini boleh berlaku..
Namun itu yang aku sedar...
Ternyata perubahan itu telah membuat perjalanan hidup aku bertukar laluan...
Dari seorang yang memutuskan untuk memilih perjalanan yang berliku..
Terus menyebabkan aku menukar ke jalan yang tetap berliku namun sedikit mudah...
Kerana tiada kebajikan yang dapat disalurkan..

Kerapkali juga aku merenung diri..
Namun apakan daya...
Ketentuanku begitu..
Ternyata aku rindukan saat-saat dahulu...
Tapi aku lebih senang sekarang...

Percayalah bahawa aku masih bersama kalian ..
Walau bukan dimedan yang sama...
namun tetap di dimensi yang serupa...

Mungkin boleh dikatakan aku kini menjadi seorang yang lebih terbuka..
Oh tidak.. mungkin lebih tepat.. TErlalu terbuka...
Aku mungkin terbuka didalam memberi peluang orang lain kepada diri aku..
Namun masih ada ruang yang masih aku tutup dan dijaga dengan baik...

Ternyata maruah aku masihku jaga...
Ternyata harga diriku masih tersusun rapi...

Tiada yang dapat dicoretkan tentang perubahan diri.. KErna dalam sedar atau tidak.. dalam hendak atau tidak ia pasti akan terjadi...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails