Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

07 April 2010

~ A StoRy of Night Market ( Paso Malam le) ~


Assalamualaikum WBT ..

Hari ini aku ingin bercerita tentang pasar malam...

Bila cakap pasar malam.. apa yang terlintas di fikiran semua...

Murtabak... Satay... Nasi Tomato... Karipap... Air tebu.. Air soya.. Mamat hensem.... Brother jual daging... Akak jual jagung...

Banyak yang terlintas kat pale otak aku ni..

Tapi bila hari ini.. Aku menjejakkan kaki ke pasar malam.. Mata aku liar memandang sekeliling... Sepastinya... Wajah , rupa bentuk dan perwatakan yang berada di pasar malam itu semuanya berbeza.. Biarlah beratus2 yang lalu dihadapanku.. Yang pastinya tiada yang sama...

Aku juga memerhatikan setiap yang lalu membawa impian yang berbeza-beza. Ada yang inginkan satay... ada yang inginkan murtabak... dan ada juga yang hanya ingin mencuci mata...

Aku tak peduli semua itu.. Janji aku dapat apa yang aku mahukan.. Hehehe...

Hurm.. sebenarnya takde topik la utk tajuk ini.. Eii.. penin....

Aku rindukan Pasar Malam Kuale.. Huk2x... mau murtabak... Mau murtabak.. Mau murtabak...
I want Murtabak... I want Murtabak... I wan Murtabak..
Vote for Murtabak Kuale.... Yayyy

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails