Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

07 November 2010

~Yue Ken`t SeTop dE` TaiEm~

Apa yang akan berlaku kepada kehidupan kita seandainya waktu itu boleh diubah-ubah. Apa bila tersalah buat masa itu dapat diulang kembali. Dan apabila kita sudah terlalu bosan kita mempercepatkan masa.

Seandainya boleh, mungkinkah manusia dimuka bumi ini akan selalu berasa insaf dengan perbuatannya lalu memutarkan masa untuk memperbetulkan perbuatan yang salah. Ataupun manusia semakin leka dan berulang-ulang kesalahan yang sama dibuat kembali.

Seringkali setelah membuat sesuatu kesalahan pasti kita akan mempersoalkan " andailah masa itu bisa diulang kembali.. pasti aku tidak akan membuat kesilapan itu..." Seperti suatu keyakinan yang diberikan. Terlalu yakin yang ia tidak akan berbuat perkara itu.

Jika kita mengharapkan sesuatu pula, seringkali kita meminta " cepatlah masa ini berlalu, tak sabarnya aku.." Kesabaran itu umpama diletakkan ditepi, yang hanya dipinta adalah masa itu berlalu.

Simpulnya.. Sebenarnya aku tak tahu apa motif aku hari ini. Hahahahah.. Harap boleh tolong simpulkan untuk aku. Wink~


~ Yue KEn`t SetOp de TaiEm~

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails