Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

12 February 2011

~Andai esok aku.....~

Sekali lagi ngantuk ku terbuang jauh digantikan dengan perasaan...

Semalam ketika kuap-kuap kecil terserlah dari mulut yang kadang-kadang longkang ini. Badan ringan diletakkan di atas katil yang dapat meluruskan badan ini walau terpaksa menahan sakit menekan-nekan besi lapik tidur. 

Ku tegakkan kepala yang rapi terletak diatas bantal.. Dan ketika kaki diluruskan. Tiba-tiba perasaan dan ingatan ku melayang jauh diluar tahap pemikiranku... Bagaimana jika aku mati ESOK....

Bilik yang luas seakan-akan menghimpit mampat diri yang tegak melurus... Angin-angin kipas seumpama  tidak mampu menenangkan diriku...Sesak nafas... Sempit dada memikirkan..Sendiri... Sejuk... Sorang-sorang... YA!!!!! Itulah kenyataan... Aku akan sendirian.. Bagaimana yaaa... Bagaimana.... 

Ku terus meluruskan kaki.. Alhamdulillah masih boleh ditegakkan dan tidak terjatuh seperti tanda-tanda kematian.. Moga ada hari esok untuk aku agar dapat aku menambah IMAN didada...

Ya Allah.. Aku tidak dapat berjanji yang esok adalah suatu hari yang akan aku tempuh.. Namun aku berharap agar usia ku dipanjangkan dan tidak dipersia-siakan... Jika disia-siakan akulah insan yang rugi di dunia dan akhirat...

~Picture Kredit tO Encik Yahoo~

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails