Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

26 July 2010

~Mari berfikir apa yang boleh difikirkan~

Tiba-tiba aku mendapat idea dari status kat FB aku sendiri..

"Mari berfikir apa yang boleh difikirkan"

Antara yang difikirkan adalah

Idea bY Umar :
1st :Nape jem boleh berlaku sedangkan takde apa pun depan tu..?
2nd : Nape bila naik lif. kita tekan butang lif tu. Tapi bila lif tu lambat sampai kita tekan butang lif bertubi-tubi bukan boleh cepat sampai pun..

Idea bY Haku:
1st: Kenapa bila kita masak kuih. Kita fikir kuih tu sedap. tapi bila dah siap kuih tu. Tak rasa seperti yang kita harapkan.
2nd: Kenapa waktu kita men tenet. Kita click pada button utk browse web tapi bila tak dapat nak browse kita click banyak kali.. padahal bukan buleh cepat pun browse.

Itu apa yang telah difikirkan oleh orang yang hendak berfikir..
Dan aku juga telah terfikirkan suatu perkara..

Kenapa eh.. Bila MALAS itu datang. Apa sahaja isyarat yang dihantarkan ke otak. Otak tak dapat nak proses supaya anggota yang sepatutnya bergerak. Contoh bila kita malas, kita terbaring kat atas katil. Kita berfikir untuk mengangkat kaki dan tangan untuk berjalan. dan memulakan perjalanan baru. namun yang diproses adalah sehingga ke otak sahaja. Tiada pergerakan yang mengiringi. Seolah-olah kita LUMPUH. Jadi ... Adakah MALAS itu adalah LUMPUH... Tapi.. Aku tahu yang LUMPUH bukannya MALAS. Bagaimana... Bagaimana..... Ish2x...



~ Renungkan masa hadapan.. Namun janganlah menjadikan sasaran itu hanya satu.. Dan janganlah terlalu banyak. Jika hanya satu.. Bagaimana jika ia gagal dicapai.. Dan bagaimana pula jika terlalu banyak sehingga tidak tercapai satu pun ~

2 Komen:

eMLyNn said...

mgkin data PEMALAS tu dihntr ke otak.. tp otak plak process utk tidak hntr data2 tersebut ke anggota2 lain.. hahahh~ btlkah??

Unknown said...

mungkin dak... otak dah set.. "hari ini empunya badan akan malas....' maka malas la jawab nye sepanjang hari... Malas-malas...malas..

Related Posts with Thumbnails