Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

09 November 2010

~Aku dan Kosmetik~ Heyy... Hooo.. HEyyy.. Hooo

 

Apa motif video ni aku share kan...??

Hari ini.. Hari selasa.. Hari yang sangat membosankan aku.. Jadi hari ini aku pun melanconglah ke Youtube.. Didalam perjalanan perlancongan aku itu. Aku tibalah disebuah destinasi yang bernama "Makeup For Glasses" walaupun sebenarnya aku merayap-rayap sebab nak cari macam mana nak apply eyebrow liquid.. Hahaha...

Sekali cun pulak rasanya. Ades. Tapi kat mana aku nak memborong segala-galanya. Kat rumah aku ada yang sebasic alam jer.. Takpe tunggu aku dah kerja nanti akan ku beli segala-gala yang membolehkan aku menjadi glamer... Shalalalala....~

Daaaaaa... Ada aku kisah.......!!!

Buat masa ini takde la rasanyer aku nak menghabiskan duit untuk membeli barang cosmetic yang mahal-mahal. 

Antara koleksi dan pilihan aku secara terpaksa kerana kekangan ekonomi hanyalah yang biasa-biasa je..

~Pencuci muka : Sabun Tia Amelia dan Facial Scrub Teatreeoil + witch hazel Guardian~

~Cream and Makeup base : Za New York True White (day protector sunscreen) dan Za New York Power Block UV sunscreen  ( Powerful sunscreen cream blocks UV rays for face and body)~

~Concealer: Avon Ideal Shade Concealer Stick R104 Almod~

~Foundation : Maybelline New York ( Angefit Flawless Natural Liquid Foundation)~

~Press Powder: SilkyGirl ( Silky White Lightening Preeses Powder SPF 25 Oil Free 04 Deep) ~

~Eye Shadow : SilkyGirl Blockbuster Color Palette Purple dan Color Basical ( jenama entah.. aku pun tak tahu aku beli kat kedai One Price Shop)~

~Blusher : BelleSpa Colorful Princess Cosmetic Suite Pink~

~Lipstick : LipIce Sheer Color - Strawberry dan Maybelline New York WaterShine Pure P22~

~Mascara : IN2IT Mascara~

~Acne Gel : Clean & Clear Active Clear (Acne Clearing Gel)~

~Deodorant : Rexona Teens 24HR Protection Fun Spirit~

Eh.. sekali aku senarai kan semua ni rasa macam banyak pulak benda yang aku pakai. Haaha.. tapi semua ni biasa-biasa saja.. 


Dan ini adalah aku sekarang . hahaha.. Gelap kan.. Aku rasa nak tukar balik la jenis pressed powder aku ke natural. Sekang ni pakai Deep yang paling gelap.. Hehehe...

p/s : sebenarnya aku dah takde kerja sekang ni. So bagi mengisi masa lapang yang terlalu lapang ni aku pun berbuat la begini.. Hehehe

2 Komen:

eMLyNn said...

makkkk aii.. banyak nye.. harharharr~

Unknown said...

Erm.. banyak ke.. ades.. semua tuu basic je.. xde la nak beriya sangat.. hahahahaha

Related Posts with Thumbnails