Jeruktimun.blogspot.com milik Hafizah Rahim
~Selamat Datang kepada semua blogger. Blog ini membawa motif peribadi dan segalanya adalah dari hasil setitis keringat penulis. Yang mana baik jadikan pedoman dan mana yang buruk adalah hak penulis. Moga semua blogger yang datang dapat meninggalkan jejak anda. Terima Kasih~

25 November 2010

~Cooking Story~

Assalamualaikum.. dan salam masak-masak hari ini..

Posting kali ini adalah berkisarkan tentang peristiwa memasak sahaja yer...

"Adakah aku sedang mempromote diri..? Ohh .. tidak..tidak.. tidak terlintas sama sekali yer..."

Apa pun layanzz...

~1`St Cooking StOrY~

Aku dah terlalu bosan dengan apa yang aku masak hari-hari. So hari ni aku masak la nasi ayam. Ish.. dah lama tak buat sekali.. hahahaha.. tak jadi nasi tak cukup air pulak. Selalu aku masak banyak-banyak sekali kena masak satu setengah pot je .. Payah rasanya masak sikit-sikit ni. Ades...

~2`nd Cooking StOrY~

Tiba-tiba aku teringat dimasa-masa aku memasak waktu aku menjoinkan diri dalam rehlah dan sebagainya. Bukanlah aku masak sorang-sorang tapi dengan ramai-ramai. Wah.. gembira nyer... Tapi takde la sampai aku kena masak guna dapur kayu. Banyaklah kenangan bab masak-memasak ketika di rehlah dan seangkatan dengannya.

~3`th Cooking StOry~

Berkisar kenangan ketika rehlah. Ada sekali tu. First time kita orang nak masak nasi tomato. Bajet nak masak tapi sorang pun tak reti. Bantai je. Last-last jadi "Bubur nasi tomato" haha... sebab tak jadi kita orang assume mende tu sebagai modul. Ngan ostad-ostad kena paksa makan gak. Sekurang-kurangnya nasi itu lembik bukannya tak masak.. haha

~4`th Cooking StOry~

Hehe.. Teringat juga waktu satu camping kat Taiping ni. Kita orang masak bubur nasi. Waktu tu ada nangka juga. Dan tu disebabkan penat beli la air 100Plus. Waktu makan memang melantak abis walaupun bubur nasi. Sekali ada sorang sahabat ni disebabkan melantak bubur nasi, nangka dan 100Plus bersungguh-sungguh. Menyebabkan beliau perlu dipapah ketandas mengambil wudhuk bagi menunaikan solat. Haha.. ~ Pengajaran yang sangat mendalam. Jangan makan bubur nasi , nangka dan 100 Plus serentak. Hahaha

~5`th Cooking StOrY~

Rendang first aku tak jadi.. Tah apa-apa .. setelah beberapa hari aku berfikir apa yang menyebabkan ia tak jadi adalah. Sepatutnya masukkan air sampai hampir ayam tenggelam. MAsak sehingga sedikit kering. ISk.. apa la.. tu pun tak tahu ke...

~6`th Cooking StOrY~

Aku memang suka memasak. So.. banyak mende yang aku belajar dan try. Yang jadi mangsa adalah yang kena makan. Aku kata makan....!!!! Makan je la....!!!.. Hahahaha.. *dengan nada ala-ala mak tiri*

~7`th Cooking StOrY~

Sekang ni dah expert dah.. Aku tak belajar dari buku dah. Aku belajar dari TV dan Tenet la... TV opkos la channel AFC ( Asian Food Channel) dan TLC * hurm channel no berapa aku tak hengat*. Dari tenet pulak, mana-mana page memasak la. Antaranya Myresipi , TryMasak( Video) dan lain-lain lagi.

~8`th Cooking StoRy~

Dah habes dah.. hehe.. abes sudah aku mengarut kini. haha

Mood : Tak pasti la mood hari ni..
Jiwa : Hurm.. macam cacing.. melibang libu...
Cuaca:TEnghari....
Kewangan: ~Empty~

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails